Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Söndagsmorgon och kanske ännu lite gråare än i går.

Publicerad 2018-11-11 09:00:40 i Allmänt,

Klockan är halv nio, ser på TV4 nyhetsmorgon som jag nästan alltid ser på helgmorgnarna. 
Egentligen hade vi tänkt vandra idag. Men Oscar och Johanna kommer hit kl 10 på frukost, det är Fars dag ju. Pappan skall snart ut och handla lite till frukosten medan jag kokar ägg, bär upp tvätt och diskar upp. 
Igår då, det blev en lugn hemmadag. Vi tog in blommor från trädgård och uterum, plockade undan trädgårdsmöbler. Räfsade gräsmattan, åkte till Erikshjälpen med en del av de kläder vi sorterade ut förra helgen. Handlade mat på Willys, där man börjar bli klar nu med sin renovering. Det har varit ett jobbigt år, man har flyttat runt saker hela tiden, det har varit svårt att hitta. 
Sprang sen en fruktansvärt långsam runda. Jag säger det igen: Hur kan jag springa så här långsamt?
Lagade mat på kvällen, mestadels på saker vi hade hemma, tänker på att försöka slänga så lite som möjligt. Men vet inte hur väl jag lyckas. Just nu håller jag på med projektet: äta upp allt bröd jag har i frysen. 
Då får vi se hur den här dagen blir☺️



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela