Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

På väg mot Roma

Publicerad 2018-09-26 09:44:35 i Allmänt,

Frukosten på vårt hotell Alexander Palme motsvarade inte folks förväntningar precis. Kakor och torrt bröd. Ingen vanlig naturell yoghurt. Men väl söta små yoghurtar. Ingen frukt, dåligt kaffe. Tror att det är vanligt med såna här frukostar Italien. Men efter länder som Senegal och Georgien så kändes den här frukosten helt ok. 
Och nu sitter vi på bussen mot Roma, som baklänges blir Amor❤️. 
Vi har haft kisstopp, eller vi har toaletterat som vår guide Ivo säger. Han liknar Svennis. 
Lite om igår: framme på eftermiddagen till vårt hotell. Efter en kort uppackning gick vi ut på stan för att hitta till gamla staden.  Vi kom fram dit efter c:a 2,5 km. Där hittade vi en Coop också  Helena har opererat sin fot så hon hade ont i sin fot efter allt promenerande. De tog en taxi tillbaka. Tomas och jag gav oss upp i den gamla staden. Drack svindyrt kaffe på ett litet café. Vi han inte titta mycket i gamla staden eftersom vi skulle vara tillbaka för välkomstdrink. Vi valde en annan väg tillbaka och den blev lite längre. Vi planerar att ta oss ut här igen. 
(null) (null)
Badrummet
(null)

(null)
Gamla stan
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela