Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

”Bus of Shame”

Publicerad 2019-08-17 20:08:33 i Allmänt,

Jag har brutit lopp tidigare. Ett Lidingölopp 15 km då small det till i foten. Och jag kunde inte fortsätta. Växjö marathon som jag deltog i för andra gången. Bröt efter mindre än halva. Saknade totalt motivation att fortsätta 4 varv till. Det är en 8-varvsbana. Och så idag då... efter 21 km började det gå mycket tungt. Kunde bara inte springa. Det började göra ont på baksida vänster lår. Gick fram till Höksberg. Efter Höksberg är det 19 km till Mora. Skulle jag gå resten av sträckan? Hade redan blivit nedkyld på de km jag gått fram till kontrollen. Jag hade inga extra kläder med mig. Jag tog beslutet att bryta. Att gå resten av sträckan skulle ta lång tid, bra mycket mer än 3 timmar. 
Vi var några stycken som satt i sjukstugan i Höksberg och väntade på transport till Mora. 
Men till sist kom vi iväg och jag hann lagom tillbaka för att se Niclas gå i mål. 
Tomas hade hämtat mina överdragskläder så jag kunde snabbt få på mig varmare kläder. 
Vi gick tillbaka till hotellet. Duschade. Gick och åt på 32:an. Från den restaurangen såg man målgången bra. Imponerad över alla som tar sig i mål. Tjocka, gamla, långa, korta, olika stilar. Men vilka kämpar. 
Vi såg Katta gå i mål. Hon var besviken lver att missa silvertiden igen. 
Vi drack kaffe på Espresso house och efter det gick vi hem till vårt hotellrum. Vi chillar, läser, ser på TV. Orientering, där damerna tagit guld i stafett redan idag. Nu är det herrarna som kämpat sig upp i ledning. 
(null)
Niclas en glad ultralöpare 4:57:07
(null)
Innan start
(null)
Alla gel kvar. 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2019-08-18 03:39:45

Duktig ❤️

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela