Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Dagarna går fort....

Publicerad 2019-08-08 12:16:37 i Allmänt,

Torsdag och snart är första semesterveckan historia. Igår gjorde vi i princip ingenting. Förutom det gamla vanliga som man alltid gör. Jag städade lite i förrådet. Jag förstår nu varför äldre människor inte vill flytta. Att man bor kvar i sina hus hur länge som helst. Man har alldeles för många saker. Vet att jag har rensat bland blomkrukorna förr men vi hade ändå massor kvar. Jag slängde en del. En del skall till Erikshjälpen. Varför har man så mycket av allting? 
Vi handlade mat på Fäladstorget. Middag blev lax och hasselbackspotatis. Fick användning för min hasselbackspotatisskål. Den som vi trodde var en tvålkopp. 
Idag då? Åkte och handlade på Willys så nu har vi lite mat i kylen igen. 
Sitter på Skult på Nova. Min hårfrisörska är duktigt försenad. 
Få se om vi hinner hitta på något idag annat än arbete, arbete....
(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela