Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Lördag och första semesterveckan slut

Publicerad 2019-08-10 17:57:40 i Allmänt,

Det har varit så intensiva dagar. Klippte mig i torsdags. Gick ett varv på Nova. Handlade en klänning och en blus på Indiska. Det var innan jag såg programmet " Modeindustrins smutsiga baksida" https://www.google.se/search?q=modeindustrins+smutsiga+baksida&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=sv-se&client=safari
Det var skrämmande. Att man tillåter det. Har också läst Greta Tunberg med familjs bok. Den är också tänkvärd. Och varför gör man ingenting åt miljön? 
Men för att återgå till torsdagen. Jag och Jeanette åkte ut till Torna Hällestad, vi gick en  runda och fikade sen. Vi klarade oss undan regnet under promenaden men på vägen hem var det störtskurar. 
Lagade Halloumigryta till kvällsmat,  Daniel kom vid tiotiden på kvällen. 
Fredag. Jeanette och Daniel åkte till Malmö dit vi ska senare på kvällen. Jag springer en runda. Sakta går det, trött är jag, men jag springer i alla fall😊. 
Lyckades sälja bäddsoffan. Hemmet blir lite tommare för varje vecka men det känns bra att inte bara slänga. 
Trevlig kväll hos Kent och GunMarie, Jeanette och Daniel hade fixat maten. Jättegott. 
Vi hämtade Emelie kl tio på stationen i Lund. Hon stannar till söndag. 
Idag lördag. Brunch för Emma. Hon fyller 10 på måndag. Hon hade önskat sig tacobrunch och kladdkaka. 
Efter det har jag sprungit en kortare runda. Tomas och Emelie drog till gymet. 
Jag och Emelie tog en promenad till ICA Fäladstorget där vi köpte räkmackor och kombucha. Som vi sedan förtärde i uterummet. 
Har tillsammans med Emelie och Tomas tittat på "Modeindustrins smutsiga baksida" igen. 
Och lördagen är snart slut och i morgon åker Emelie till Singapore 😢. 
(null)Johanna, Oscar, Erika och Jeanette
(null)
Emelie och Felix
(null)
Kladdkaka till Emma
(null)
De är duktiga på att laga mat Jeanette och Daniel
(null)
Läsvärd bok
(null)
Så här blev det
(null)
Räkmacka och kombucha



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela