Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Nu måste jag f-n bli lite positiv

Publicerad 2019-08-11 20:15:38 i Allmänt,

Den här saknaden när barnen åker är så jobbig. Det sitter som en tyngd i bröstet och man får ingen ro i kroppen.  I mer än en vecka har vi haft fullt hus. Först Jeanettes familj och sen Emelie på kort besök. Det är så tomt. Jeanette och Daniel är i Malmö hos hans föräldrar. 
Gick ut och gick en runda, kunde inte förmå mig till att springa. Under promenaden försökte jag tänka att jag borde vara glad att Emelie får åka till Singapore, hon har ett spännande liv, får uppleva mycket. Och vi ska snart åka dit. 
Jeanettes familj hoppas på en nystart i Nairobi efter två jobbiga år i Stockholm. Kanske hittar Felix rätt i tillvaron där. Och vi får en anledning att besöka ett nytt land. Dock belastar man miljön mycket med att flyga. Får väl låta bli att köra så mycket bil och låta bli att köpa nya kläder och saker. 

Vi har ätit resterna från igår, blev en sås till spaghetti. Helt ok att äta. 
Har varit på ett snabbt besök i Malmö och lämnat saker de hade glömt. 
Nu chillar vi i uterummet. Jag skall försöka ha en mer positiv inställning. 
(null)
Bilder från dagens promenad. 
(null)

(null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela