Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Tisdag 4:e semesterdagen

Publicerad 2019-08-06 06:23:27 i Allmänt,

Hann inte skriva i går. Det blev en intensiv dag. Vi skulle träffa Leif och Helena kl 11 på Fredriksdal i Helsingborg. 
Vi åkte tidigt och tur det. På E6:an inleds nu vägarbete mellan 9-16. Så vi hamnade i kö strax söder Landskrona. 
Fredriksdal visade sig vara en positiv upplevelse. Kl 11 startade en guidad tur av ett gäng unga musikalartister. En tur som berättade om hälsoläget från 16-1700 talet och framåt. Mycket duktiga. Tomas blev på ett av ställena utsedd till Dr Dubelius. 
Kaffe med våffla. Besök i de fina trädgårdarna. Fina gamla gårdar. Eva Rydbergs och Nils Poppes mini museum. 
Efter diverse turer med ett olika stängda ställen så blev det lunch på Väla foodcourt. Maten var god,  miljön kanske lite trist. 
Istället för det tänkta Flinckmans café i Tågarp ( som stängde redan kl 17) så blev det ett kort besök på Dunkers kulturhus. Sedan promenad i hamnen och supergod glass. 
Dagen avslutades hemma hos Leif och Helena med kaffe på deras altan. 
En mycket trevlig dag. 
(null)
Här köpte vi god glass
(null)
Tomas och Leif
(null)
Jeanette och Helena
(null)
Så vackert på Fredriksdal
(null)
Kronärtskocka
(null)

(null)
Vackra fjärilar
(null)

(null)
Nöjda grisar
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Tomas sommar Dubelius
(null)
Lakritsbomb supergod





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela