Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Hur tråkig är jag egentligen?

Publicerad 2019-12-27 19:49:50 i Allmänt,

Ganska tråkig dag på jobbet mest kanske för att jag var så trött efter gårdagens jobb. Sov inte många timmar. Kom hem och trodde att Tomas var på gymmet så jag tänkte att jag måste köra lite övningar här hemma. Hann inte mer än börja förrän han kom hem. Han orkade inte gå till gymmet efter en tuff dag på jobbet. Så då gav jag också upp. Handla mat eller inte? Vad skulle vi äta? Tomas förslag om att värma en färdigrätt föll inte i god jord hos mig. Fredagskväll borde innebära god mat. Det slutade med att jag gjorde en paj med de saker vi hade i kyl och frys. Broccoli, ädelost, purjolök och lite annat. Tomas fixade rivna morötter. Ingen gourmetmiddag men helt ok. 
Sen har jag suttit i soffan, sett sista avsnittet av Hjem til jul och satt i mig pepparkakor och glass och nu ser jag på Love Actually som jag trodde att jag hade sett men jag tror inte att jag har gjort det. 
Håller på att somna, stiger upp lite då och då för att hitta något att äta som piggar upp mig. 
Ska avboka ATCPASSET på Actic i morgon. 
PT: n måste jag träffa. Jag klarar inte av att ha en massa inbokat på lediga dagar. 
Nu åter till filmen. 
(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela