Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Lite annorlunda dag än planerat

Publicerad 2019-12-15 20:18:37 i Allmänt,

Gick upp klockan åtta. Det blev lite ändrade planer. Fick välj bort Karolinas körsång nere på Stortorget. Insåg att jag hinner inte. Så vi handlade på Willys sen åkte vi till Skrylle där invasionen av barn och hundar 🐶 börjat. Och det regnade INTE. Kunde  inte hålla jämna steg med Tomas men han lägger av efter 5 km så jag försökte inte hänga på. Jag ska ju springa 5 till. Sprang med en värkande tå på vänster fot och kände att jag gärna hade haft en toalett i närheten för nummer 2. Men...jag kämpade  mig  i mål med ändå en positiv känsla. Konstigt nog. 
Åkte till Flyinge och köpte en julgrupp till Oscar och Johanna. Hämtade Lennart och Erika, tillsammans fick vi en visning av huset, nu är renoveringen klar. Det har blivit jättefint. 
Adventskaffe här med Kent och GunMarie, Erika och Lennart, Oscar och Johanna. 
Vi har sorterat DVD och CD skivor. Sparat en del, resten går till Erikshjälpen. 
Ätit rester från igår, Fisksoppa och cheesecake. 
Ska snart se solsidan och ja..sen är det snart läggdags. 
(null)







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela