Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Snart julafton...

Publicerad 2019-12-23 22:25:41 i Allmänt,

Lite sur på mannen som bara sitter i soffan och läser eller kollar på IPaden. Att det är julafton imorgon verkar inte bekymra honom det minsta. Efter jobbet åkte vi först och hämtade kalendern, Erika brukar få en i julklapp varje år. Var lite orolig i år för den hade hela tiden gett mig sur gubbe 😡 för att bilderna var av för dålig kvalitet. Men de var inte så dåliga trots allt. Sen  inhandlade vi den sista julklappen på Nova. Nova på lillejulaftonskväll var helt ok. Inte så många människor, inga bilköer. Vi passade på att äta på Wook kitchen. Maten kompletterade vi på Coop, där var heller inte så många människor. 
Hemma igen gjorde jag klart de sista julklapparna. Har dukat bordet. Köpte en ny julduk på Hemtex. Har förberett ingredienserna till brödet jag ska baka i morgon bitti innan vi åker till Skrylle. 
Snart dags att sova. Ställer nog klockan. Har en massa att fixa....
(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela