Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Har inte hunnit skriva...

Publicerad 2019-02-14 17:23:46 i Allmänt,

Tiden rinner plötsligt bara iväg...jag skrev senast i måndags. Nu är det torsdagskväll. 
Då i måndags blev vi ju inringda på vår beredskap. Vi jobbade till valvet på natten. Somnade till sist, väcktes klockan fyra sv en ilsken signal. Jobb igen. Vi jobbade till halvåtta. Jag åkte hem och sov några timmar och jobbade sen eftermiddagen. 
Skrylle på kvällen. Då valde jag att gå en promenad. Kändes för jobbigt att springa. 
Sov dåligt mellan tisdag och onsdag. Man tycker ju att man borde sova som en stock eftrr att vi hade jobbat på natten men inte då....
Hade tänkt gå till gymet på onsdag morgon men det vägrade min kropp att göra. Så det blev ingen träning. 
17:24 gick tåget till Sthlm, det avgick i tid och anlände på rätt tidpunkt. Vi tog oss till vårt hotell: Scandic Grand Central. 
Sköna sängar. Sov ändå lite halvdåligt. 
Frukost vid åtta, Emelie kom vid halvniotiden. 
Vi gick ut till universitet, där vi träffade Jeanette vid Kräftans värdshus. Trevligt ställe, god och nyttig lunchbuffé. 
Buss tillbaka till stan. Hem till hotellet. Vilade lite sen gymet, liter men funktionellt. 
Vetekatten stod på listan sen. Mycket god fastlagsbulle. Vi följde Emelie till hennes hotell, sen gick vi tillbaka till hotellet med lite diverse stopp i affärer. 
Och nu är vi tillbaka på hotellrummet, vilar våra ben. Drink i baren sen😊
(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela