Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Ångest

Publicerad 2019-01-05 20:52:29 i Allmänt,

Barn kan inte vara hos sina föräldrar jämt. Men det är så tungt när de reser iväg och Singapore är så långt borta. Vi körde E till Kastrup i morse. Det var svårt att se när hon gick till  sin gate. Har fått flera meddelanden från henne, hon har det bra. Vi har haft en fin tid tillsammans. Roligt att hon kunde bo här hos oss i drygt 2 veckor. Vi har kunnat umgås, hon har träffat kompisar. Hon har kunnat vara med sin farmor. Vi har levt så nära varandra så därför kändes det nog extra jobbigt nu när hon skulle resa. 
För att berätta lite om igår. Vi tränade först på gymet, Tomas och Emelie sprang på bandet, jag tog roddmaskinen. 
Sen åkte vi ner på stan, E träffade Jenny, vi, Tomas och jag åt lunch på Red Fellas som var en positiv överraskning. 
På kvällen träffades vi här, Oscar och Johanna åt fisksoppa med oss, sen kom Erika och Lennart också. Det blev en trevlig kväll. 
Sen vi lämnat av Emelie åkte vi hem, klumpen i bröstet fanns där stor och tung. Det bästa är att sysselsätta sig hela tiden. Jag bäddade rent i alla sängar. Åkte och handlade på Willys, anslöt mig till självscanningen. Sprang en för mig en långrunda på drygt 14 km. Det gick långsamt mycket långsamt. Jag har 2 röster i mitt huvud, en säger:  "att du borde springa mycket bättre än vad du gör, du har knappt styrfart" men jag har också en röst som säger: " så bra att du springer, det gör inget om det inte går så fort"
Sen har vi tittat in hos Lennart och Erika. Och nu ser vi på stjärnorna på slottet. 
Kan nog inte somna förrän Emelie är framme. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela