Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Gott Nytt År 2019

Publicerad 2019-01-01 09:58:38 i Allmänt,

Nytt år. Nya föresatser? Nyårslöften? Nu har man varit med så länge så man har blivit lite desillusionerad. Jag skulle vilja vara positiv, men kan man vara positiv inför framtiden med allt som händer? Hotet mot miljön. Våldet i samhället. Man skall hela tiden tänka på vad man äter. Man skall träna. 
Men jag har en föresats inför 2019 och det är att inte handla nya kläder, kanske inte nya skor heller. Jag får ta en månad i taget och se hur det går. Jag har en till och det är att ta tag i min träning igen, jag har ju anmält mnig till UltraVasan 45 och då gäller det att träna. 
Till frukost har jag satt i mig en våffla med sylt och grädde, inte den perfekta frukosten. 
Idag då? Det stormar ute, vi skall gå till gymet har vi tänkt. Få se hur det blir. I morgon är det jobb som vanligt. Snart är vardagen tillbaka, snart åker E till Singapore....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela