Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Konsten att förstöra en fredagskväll...

Publicerad 2019-07-12 21:58:11 i Allmänt,

Eller inte förstöra men näst intill kanske. Man kommer hem dödstrött efter veckans arbete. Kylskåpet är i det närmaste tomt. Vi har inte handlat på hela veckan. 
Att laga mat finns inte på kartan. Att gå ut och äta på restaurang är inte heller ett alternativ. Det kräver att man klär upp sig lite och man skall ta sig ner till stan så nej....
Så vi åkte till Nova och åt på Wook kitchen. Man får maten snabbt och den smakar gott. 
Hann handla en blus på Indiska. Tomas handlade en jacka för halva priset på Lexington. 
Fredagskvällen fortsatte på Jula där vi inhandlade olja till motorsågen. 
Ett snabbt besök på Miljögården där vi konstaterade att priserna är helt orimliga. Vem köper ett påslakansset för 2400kr? Nu var det halva priset, men ändå.....
Vi avslutade turen på Willys där vi plockade varor var för sig och sen insåg att vi delvis tagit samma saker. Men nu är kylen inte så tom längre. 
Sen har vi druckit kaffe, chillat i uterummet. 
Och snart är det dags att sova. Planer för i morgon: 
1. Springa är ett måste. 
2. Lämna saker på Erikshjälpen. 
3. Fortsätta såga och klyva ved. 
4.Bädda rent i våra sängar. 
5.Sola lite kanske om solen tittar fram. 
(null)
Wook kitchen 
(null)
Handlat mat på Willys

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela