Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Söndagsmorgon

Publicerad 2019-07-07 09:00:32 i Allmänt,

Som så många gånger tidigare sitter jag i soffan framför TV:n. Har pratat med Emelie som tycker vi skall tänka om vad gäller vårt val av soffor. Kanske har hon rätt. Men Tomas kommer inte att bli glad. 
Detta är jobbigt. Man vill att det skall bli bra. Kanske skall vi börja med våra gamla och 
"bo in oss" först. 
Just nu skiner solen men det är mörka moln som hotar. Planer för idag? Måste springa. Jag måste lova mig själv att aldrig anmäla mig till långa lopp. I framtiden skall det MAX vara en halvmara. Och kanske ska jag ha som mål att springa lopp som jag inte sprungit tidigare. Eller kanske inga lopp alls. Kanske Tjejmilen, kanske Midsommar morning run om vi är hemma på midsommarhelgen. Bara träna för att må bra. Bara ta "Feelgoodloppen". 
Men först den här flytten som jag behöver älta om och om igen. 
Tänkte djupt i morse igen. Tänkte på livet som gått. Hur tar man egentligen hand om sitt liv? Man trampar på i ekorrhjulet. Så här i efterhand flyter allt ihop. Hur hann man med allt. Det är kanske därför förhållanden spricker. Vårda själva förhållandet hinner man inte när barnen är små. Och när barnen är stora så har man kanske växt ifrån varandra. 
Så planer för idag då? Springa var det ju🙃. 
Besöka Bolia för att titta på soffor😊. 


https://www.bolia.com/sv-se/produkter/01-302-31_10934410/


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela