Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

En händelserik dag

Publicerad 2019-03-30 17:47:39 i Allmänt,

Det blev inte helt som vi tänkt den här dagen men nästan. När vi satt och tittade på nyhetsmorgon så ringde Helena och sa att hon var sjuk. Vad skulle vi då göra? Åka till Helsingborg eller inte? 
Vi började med att gå till gymet som bestämt. Jag på ATC, Tomas, Oscar och Felix tränade på gymet. Johanna körde ett annat pass. 
Kom hem bestämde att vi ändrar inga planer. Vi åker till Helsingborg och springer i Pålsjö skog. Så vi åkte, vi sprang en del av milspåret. Det blev 7 km. Jättefin runda. Sen åkte vi till ett av Helsingborgs 3 kallbadhus, Pålsjöbaden. Det var ganska nyligen ombyggt. Så fint det var. 6 grader i vattnet och 15 i luften. Sen fikade vi på deras café med utsikt över Öresund. 
Det blev en väldigt trevlig dag och jag är glad att vi inte ändrade några planer. 
Efter det att vi kom hem har tiden spenderats i uterummet. Med kaffe, en bok och ICAkurirens korsord. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela