Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Dag nr 2 i Paris

Publicerad 2019-05-03 18:56:48 i Allmänt,

(null)
Bois de Boulogne 
(null)
Louis Vuittons konstmuseum
(null)

(null)

(null)
Pantheon
(null)
Dagens godaste 
(null)
I Jardin de Luxembourg
(null)
Vitt vin på Café le Parisien
(null)
Place de la Bastille
(null)
Place des Vosges
(null)

Vi gick upp vid halvåttatiden. Samma frukost som igår. Vi hade med lite extra i form av små Skyr. De hade legat på fönsterblecket över natten. Idag tog vi tunnelbanan ut till Bois de Boulogne. Själva parken var kanske inte så märkvärdig. Men därute låg Louis Vuittons konstmuseum. Just nu pågick en intressant utställning:
The courtald collection a vision for impressionism. 
Vi gick sedan runt lite i parken. Tåg till Notre Dame. Från det ställe vi kom idag kunde man se kyrkan lite bättre. 
Vi handlade mackor och dryck i en ekoaffär. Vi satt nere vid Seine och åt vår mat. 
På vår väg mot Le jardin de Luxembourg gick vi Pantheon. Ännu en fantastisk kyrka. 
Idag har vädret varit ganska bra, men det gjar varit snabba kast mellan sol och regn. 
Vi satt en stund i den fina Luxemburgsparken sen vandrade vi mot Jardin del plantes. Vi virrade runt en del innan vi kom fram dit, ännu en fantastisk park. Det började regna ganska mycket vid vårt besök där så det blev ett kaffestopp i deras restaurang. 
Sedan tog vi oss mot Place de la Bastille. 
Tomas hade läst om ett av världens vackraste torg: Place des Vosges. Det var ett jättefint torg. Där valde vi också att äta på Café Hugo. 
Vi vandrade mot vårt hotell sen. Idag blev det inte lika många km men 17 är ändå ganska mycket. Här hemma har vi klämt i oss en massa choklad. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela