Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Fredag😊

Publicerad 2019-05-17 20:08:08 i Allmänt,

Orkade inte gå till gymet i morse. Bra dag på jobbet. Planen var att springa på Sankt Hans backar och SHE- banan efter jobbet. Det var lite trist väder, regnigt och blåsigt. Men ganska varmt. På min väg hem förhandlade jag med mig själv vad jag skulle träna och om..
Kände inte för att träna alls. Kom hem och tänkte att jag sätter mig och läser tills Tomas kommer hem. Men det accepterade inte mitt andra jag som tvingade mig att ta på träningskläder. Körde ett kombinationspass, uppv löpbandet 10 min , Tabata 10 övningar 45/15 Löpband 10 min fartökningar, Tabata, löpband 10 min med fartökningar, Tabata och avslutning med löpbandet 10 min och fartökningar. Känns bra att ha tränat. 
Lite fuskvariant på maten, färdig vegetarisk lasagne inhandlad på Willys, rivna morötter och tomatsallad till. 
Kaffe i uterummet, känner mig färdig för sängen men klockan är bara lite drygt åtta. 
Så det blir chill i uterummet.  (null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela