Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Jag är i Paris🙃

Publicerad 2019-05-02 19:31:00 i Allmänt,

Berättar först lite om gårdagen, vi kom iväg från Kastrup mer än 20 minuter försenade. Men de hade flugit ikapp det mesta när vi landade i Paris. 
När vi kom med våra väskor på terminal 3 på Charles de Gaulles flygplats såg vi säkert lite vilsna ut för ganska snabbt kom det fram en man och frågade om vi behövde taxi till Paris. 
Vi frågade om pris och han sa 55 euro. Det stod svarttaxi i pannan på honom och vi borde ha förhandlat men det gjorde vi inte. Vi följde alltså med en helt främmande man i en helt vanlig men ganska bra bil och han körde oss till vårt hotell. Och vilket hotell sen. Man fattade inte att det var ett hotell. Hotel de la Comete. Hade kollat på Trip Advisor och det hade fått bra betyg. Och det är helt ok! Jag antar att för det vi betalar är det ok. Det är rent, vi har dusch och toalett och det ligger inte allt för långt ut. 
Vi kom helskinnade fram till hotellet även om jag var lite rädd i taxin att vi skulle bli rånade. 

Vi vaknade strax efter åtta, duschade gick ner till frukosten. Frukosten var helt ok. 
Sen gick vi ut på stan, vi hade en karta med oss, vet att det finns Google Maps men det ör mer överskådligt med en vanlig hederlig karta. 
Först blev det Sacre’ coeur. Fantastisk byggnad, den ligger också vackert uppe på en kulle med en underbar utsikt. 
Vi fikade på ettt trevligt café. Åt omelett, drack kaffe och jag tog ett glas vin... är man i Paris så...
Place du Concorde, Triumfbågen och Eiffeltornet, så många fina byggnader. På förmiddagen var vädret ok sen regnade det lite till och från för att sedan spricka upp och bli fint mot kvällen. Vi besökte ännu ett Café, där kaffet kostade 5euro för en kopp, vi tog en jaka som kostade 8 euron. Allt är så dyrt. Vi försökte komma fram till Notre Dame, men se det gick inte. Avspärrningar på flera ställen omöjliggjorde att man kom nära. I närheten av Notre Dame köpte jag en glass med 2 kulor som kostade 7 euro. Min dyraste glass någonsin. 
Nu var vi mycket trötta, vi hade inte stött på en enda livsmedelsaffär på nästan hela tiden så på vägen hem så tog vi den första vi såg och där och då bestämde vi att vi handlar med oss mat och äter på rummet. Efter att vi handlat i den butiken så hittade vi nog 20 till på hemvägen. 
Tillbaka på rummet så pustade vi ut efter drygt 22 km. Ostsalladen var god. Ölen var fantastiskt god. Tror att det var rätt beslut. Skall läsa lite i min bok och sedan sova. 

(null)
Pastasallad på rummet kanske tråkigt när man är i Paris. Vi var trötta. Den smakade bra och allting är så dyrt. 
(null)
Hittsde ngen fransk öl, men den här belgiska var god. 
(null)

(null)

(null)

(null)
Insektshotell. 
(null)

(null)

(null)
Ha ha!
(null)

(null)

(null)

(null)
Många uteliggare i Paris 
(null)
Tyckte att frukosten var ok. 
(null)
Min älskling
(null)

(null)

(null)
Utsikt från hotellrummet
(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela