Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Sista dagen i Paris

Publicerad 2019-05-05 16:37:02 i Allmänt,

Hade svårt att sova inatt. Jag har aldrig gillat resdagar. Är stirrig hela tiden. Vi åt frukost, packade våra väskor. Lämnade in väskorna i receptionen. Gick till Louis Blanc tunnelbanestation och åkte till Pont Neuf. Känns bra när man börjar hitta i stan. Det tog oss 30 minuter att ta oss till Muse’e d’Orlay. Och vilken kö....men vi ställde oss i kön med mig muttrande. Det tog 35 minuter innan vi kom in och det var det värt. Det var ett jättefint museum. Man behöver nog många timmar där. Men till sist orkar man inte ta in mera. Det var mycket folk kanske beroende på att det var gratis inträde. 
Vi tog metron tillbaka och åt på en restauarang som låg nära vårt hotell. Taxi ut till flygplatsen. Vi är i en del av flygplatsen som inte har några affärer alls nästan och bara en restaurang. Vårt flyg går 18:15 och ser ut att vara i tid. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela