Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Fredagskväll

Publicerad 2019-10-04 23:09:44 i Allmänt,

I morgon har vi bott här i två veckor. Känns väl inte som hemma ännu eller... kanske. 
Tycker att vi börjar få ordning. Mitt gamla väggur är på plats. En del tavlor är på plats. I nuläget planerar vi inga nya köp. Bara småsaker. Matsalsbordet får vänta tills vi bott in oss lite mera.  Har varit ledig idag. Inte gjort så mycket. Emelie och jag har handlat till i morgon. Vi hann med ett besök på gymet, Tomas och Emelie sprang på bandet jag tog 45 min på crosstrainern. Börjar bli trött nu. Klockan är elva. Emelie är i Malmö och träffar Jenny. Tomas har sovit en bra stund på soffan. Jag har ägnat kvällen åt ICAkuriren har flera nummer som jag inte har hunnit läsa. Tv:n har stått på med musikvideos. Livet har börjat återgå till det normala. Bara en massa foton som skall tas om hand. Och lite lådor i Erika och Lennarts garage..... (null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela