Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Helgen slut

Publicerad 2019-10-06 22:26:45 i Allmänt,

Fast jag är ledig i morgon. Vad har vi då gjort i helgen? I går lördag så åkte gick jag ich Emelie ner till stan. Hin skulle köpa långbyxor. Det blev det nu inte. Hon köpte en T-shirt. Jag köpte en kjol, en känning och en T-shirt. Allt på rea. Sen fixade vi iordning till kvällens fest i lokalen tillsammans med Erika. Vi åkte och hämtade smörgåstårtor och prinsesstårta. 
Kl 17 kom gästerna. Det blev en trevlig kväll. Kanske bröt vi upp lite tidigt. Vi var hemma vid 22 men det var rätt skönt. 
Idag då? Vi hade ju mycket smörgåstårta över.  Vi tränade först på Actic. Sedan gjorde vi ett gemensamt försök tillsammans med Lennart o Erika o Oscar att äta upp smörgåstårta. Hem till Niclas sen där vi drack kaffe och pratade. Fick en jättefin present, ostbricka och rött vin. 
Till Lund och bio på Filmstaden. Vi såg Downton Abbey. Helt ok, den andades kärlek, en riktigt Feelgoodfilm. 
Resten av kvällen: vi såg ett gammalt inslag om Knutsbo från Uppdrag granskning. Man förvånas verkligen över att människor kunde låta dig duperas på ett sådant sätt. 
Nu ska vi sova. Skall försöka lyssna på min ljudbok utan att somna. 
(null)

(null)
Vi gick en promenad efter maten. Vindstilla och klart väder. Vacker vy från Sankt Hans. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela