Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Lördagskväll

Publicerad 2019-10-26 20:54:24 i Allmänt,

Hann inte skriva igår. Skyndade mig hem efter jobbet för att släppa in mannen från Elon som kom med ny kyl/frys, mikro och ugn. Hade inte behövt gå hem tidigare för han kom inte förrän kvart i fem. Det tog en timme för honom att installera alla sakerna. Så trots att jag hade tagit på mig löparkläder så hade jag inte lust att springa när han var klar. Så jag packade in maten i den nya kylen och frysen, avfrostade den gamla som Oscar och Johanna vill ha. Det blev en lugn kväll. 
Gick upp strax efter sju i morse. Kollade på TV, pratade med Emelie sen körde vi kylen till Mätaregränden, Oscar var inte så pigg efter en sen utekväll. Sen blev det Sysav, en rad affärer, åt lunch på en mexikansk restaurang på center  Syd. La Fiesta hette den tror jag, vi åt inte buffén utan tog en rätt med grönsaker. Det var helt ok mat. 
Vi hälsade på Niclas och Anette på vägen hem. Handlade mat på Willys. Ganska trötta när vi kom hem. Packade upp det vi handlat, Tomas fixade lister till kylen och en hylla till plåtarna😊. När vi var klara med allt bestämde vi oss för att sticka till gymet. Cyklade dit, Tomas sprang på bandet, jag gjorde styrketräning. Cyklade hem, duschade och sen har vi satt i oss ost, kex och knäckebröd. En god öl till detta.  Inte mycket kvar av kvällen, blir kanske en film om jag kan hålla ögonen öppna. 
(null)
Lite julkänsla köpte saffran av Julia, julsockarna köpte jag på HM. 
(null)
Ost och kex satt fint. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela