Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Redan tisdag

Publicerad 2019-10-01 14:37:17 i Allmänt,

Dagarna går fort. Vad gjorde vi igår? Först gick Emeli och jag ner till stan. Emelie fixade sitt BankID. Vi kollade lite i affärer. Jag fick min första TBEvaccination. E fyllde på sina andra skydd. Träffade Erika, vi åt på Patisseriet. Åkte treans buss hem tillsammans med Erika. Sen åkte Emelie och jag  till Erikshjälpen, kanske det sista vi ger bort nu. Till Sysav sen för att slänga flyttkartonger. Kollade på Mio, köpte sittpuff i gult och innerkudddar och en ny kudde. Var runt på Jula, Rusta för att leta lagerhylla tillräckligt låg för att kunna stå på bänken ovanför tvättmaskin och torktumlare. 
Köpte en billig nespressomaskin på Mediamarkt. Handlade på Coop på vägen hem. 
Vi kollade lokalen vi skall hyra på lördag, den är riktigt fin. Blev bjudna på kaffe hos Amir och  Halina. 
På kvällen såg vi en film tillsammans med Erika, Hjärterdam. Filmen var bra gjord men verkligen inte min typ av film. Jag vill se Feelgood. Detta var riktigt Feel bad. En film som berörde på ett obehagligt sätt. Goda räkmackor från Coop till filmen. 
Nu är det tisdag, klockan är snart halv tre. 
Jag åkte iväg för att slänga på Sysav, men det var stängt. Köpte lagerhylla på Jula. Har satt upp den i badrummet. 
Handlade mat på Willys. Emelie och jag har  sedan tränat på Actic, vi körde ett pass tillsammans. 
Nu är vi hemma igen, har ätit lunch, gjorde omelett och stekte upp gårdagens potatis. Blir lite vila i soffan innan kvällens Skrylleträning. 
(null)
Lite ordning och reda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela