Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Torsdag

Publicerad 2019-10-03 18:02:46 i Allmänt,

Har jobbat idag. Har beredskap i kväll natt. Det hade jag inatt också men det var en lugn natt. Hoppas på detsamma i natt. Idag har det inte hänt särskilt mycket. Hade tänkt träna i kväll men tror inte att jag orkar. Känner att jag snart måste komma igång riktigt med träningen. 
Vad hände igår då? Emelie och jag gick ner till stan. Först lite ärenden sen gick vi en runda i stadsparken. Fika på Broder Jakobs. Handlade på Malmborgs. Oscar, Johanna, Lennart och Erika kom på fika. 
Emelie åkte och hälsade på kompisar, Tomas och jag, mest Tomas förstås borrade i väggarna. Två speglar kom upp och min kära gamla väggklocka.  Allt har avstannat lite nu. Man får tänka efter för varje sak. Att inte hänga upp för mycket. Har en hög med fotografier som skall upp. Det kommer inte att bli jättefint men jag vill kunna titta på bilder på barn och barnbarn. 
Är så grymt trött i kväll. Har gjort en omelett. Druckit kaffe och vill bara sova. 
(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela