Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Lördagskväll 5 december

Publicerad 2020-12-05 18:22:47 i Allmänt,

För att börja med gårdagen: åkte ut till Skrylle och sprang 5 km. Bastade efteråt. Handlade fika till mig och Oscar. Passade sötnosen Belle medan Oscar tränade. Cyklade sen ner på stan för att träffa Karolina och Kristiina. Vi åt på Mediterranean. Mycket glest i restaurangen. Men det var en hel del som hämtade mat. Tog en öl till på John Scott med Kristiina som behövde prata. Coronapandemin gör det jobbigt för många. 
Var lite tung i huvudet när jag vaknade i morse. Men dagen har flutit på bra. Vi åkte ner  på stan, Tomas skulle handla ny vinterjacka och nya skor. Jag hade skickat efter en Didrickssonjacka på nätet och fått avisering om att de skulle skicka den, men i dag annullerade de ordern och skrev att deras lagerstatus inte stämde och jag får ingen jacka. Köpte en jacka på Stadium, också en Didricksson men något tunnare än den jag beställde. 
Handlade bröd på Mormors, köpte lite vin och glögg att ha till jul. 
Fikade när vi kom hem sen åkte Tomas ut i ärenden. Jag valde mellan promenad eller styrketräningspass här hemma. Efter en hel del velande körde jag styrketräning, det var tungt. 
Pratade med två av mina syskon, lagade mat tills Tomas kom hem. Nu väntar vi på Erika och  Lennart. 
(null)
Så fin granen på Stortorget 
(null)
Den blommar så fint



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela