Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Redan söndagskväll

Publicerad 2020-12-13 21:58:22 i Allmänt,

Lucia idag. Tittade på luciamorgon, från långt upp i norr. Riktigt stämningsfullt. Vad gjorde vi sen då? Åkte till Nova. Handlade julklappar och lite annat. Jag pysslade sen  här hemma medan Tomas åkte till Belle. 
Tog mig till sist i kragen och sprang en runda. Eller sprang möjligtvis kan man kalla det jogga. Sen kom Niclas och flickorna hit. Och även Oscar och Johanna med lilla Belle. Vi tog hämtpizza från Portofino. Pizzorna var ok men   Johannas kebabsallad var i det närmaste oätlig. 
Det har varit en mycket social dag eftersom vi sedan drack kaffe hos Lennart och Erika. Nu är vi hemma igen och chillar i soffan. 
Lite om igår. Vi vandrade vid Hovdala, där är så fint. Gick Höjdarnas höjdarled väst. Gråmulet men nästan vindstilla. Rundan är inte så lång, det var mestadels fin natur men slutkilometerna var lite tråkiga, gick längs en väg och cykelbana. 
På kvällen tog vi det lugnt framför TV: n och såg bl.a "en underbar j-vla jul". Vi har sett den på bio. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela