Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Lördag och på väg upp till Ångermanland..

Publicerad 2020-07-04 02:35:12 i Allmänt,

Sitter i bilen på E4:an. Vi har precis stannat och fikat och tankat på en mack i höjd med Gränna. 
De senaste dagarna har gått fort. I torsdags gjorde jag och Gerd Skåneledsvandring mellan Skrylle och Genarp. Tomas körde oss till Skrylle. Första stopp vid Dalby stenbrott. Det hade regnat en del i början på vår runda. Men vädret bättrade sig och vi hade en fin vandring. Stopp i Björnstorp vid starten för dressincyklingen för att köpa glass. 
En del vandring på väg men det uppvägdes av  vacker natur från The Lodge ner till Genarp. Den medhavda salladen åt vi vid Kullatorpet. 
Tomas var snäll och hämtade oss i Genarp. 
Mat hemma idag,  lax i ugn och grönsakssallad därtill. 
Fredag: 
Fick bli ett besök på Vårdcentralen, efter all cykling och vandring och bad i insjöar i midsommar hade jag en längre tid anat att jag hade fått en urinvägsinfektion. Hade försökt kurera mig med vatten och äppelcidervinäger. 
Min diagnos visade sig vara riktig, aningen förhöjd temperatur också. 
Kunde hämta ut min antibiotika och idag känns det ganska bra. Är tacksam att jag kunde komma till så snabbt, trots dessa Coronatider. 
Inga längre vandringar i går då. Vi körde till Tirups örtagård sen blev det en promenad i Dalby Söderskog. Efter det blev det en tur till Skarhult. Vi gick en runda i parken. På vägen hem hann vi se några slott till. Det finns så många fina slott i Skåne. 
Middag på Mediterranean. Vi lämnade nyckel till vår lägenhet hos Oscar och Johanna och då fick vi förstås träffa den söta Belle som var helt oemotståndlig. Hon hade varit med mamma, moster och mormor på Ullared så efter allt stillasittande i bil och vagn var hon uppspelt och glad och ville inte sitta stilla
Och Nu är vi på väg... fortsättning följer.....
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela