Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Söndagsmorgon

Publicerad 2020-07-19 21:05:46 i Allmänt,

Har inte skrivit på flera dagar. Brukar nästan aldrig hända men av flera anledningar har det blivit så. Ryggen blev bättre tack och lov!  Dagarna har gått i ett. Och jag har sprungit! I torsdags sprang jag en runda medan de andra tränade på gymmet. Det var mer än en månad sedan jag senast sprang. Det gick bra, ryggen kändes bra. Tomas passade Belle. Torsdagen började vi med att åka till Sjöbo, Emelie ville kolla in Jaktia och tanken var sen att besök Eriksgården. Köpte en vandringshatt och lite medel för att impregnera kläder och skor. Eriksgården blev en flopp, så mycket folk och självplockningen var stängd. Vi handlade jordgubbar och glass och tänkte att vi fikar på Systrarna på solhjulet. Samma visa där, en överfull parkering. Så till sist hamnade vi på Max i Lund och där åt vi deras Veggieburgare. På kvällen hade vi "drinkkväll" hos Oscar. Det blev två drinkar. Gott och lite snacks därtill och en massa choklad. Har bestämt mig för att äta nyttigare. Inte så mycket godis. Så jag åt inte så mycket av godsakerna. Vi började titta på " 16 weeks of hell" Man kan tycka vad man vill om programmet men man blir inspirerad i alla fall. 

Fredag då? 

Jag och Emelie hade klipptid på Nova på Skult. Hade tänkt klippa lugg men tordes inte eftersom hon verkade så oerfaren,  hårfrisörskan. Tomas och jag åkte till JäraVallen och sprang 4 km. Bad i Barsebäckshamn efteråt. Johanna var på tjejkväll och Vi andra träffades hemma hos Oscar och han och Emelie skötte mat och grillning. 

Vi avslutade kvällen med 3(!)avsnitt av 16 weeks of hell. 

Igår lördag. 

Träffade Emelie nere på stan, hon hade sovit på Mätaregränden, Tomas anslöt lite senare. Vi drack kaffe på Stortorget, kaffet inhandlades på Espressohouse. 

Tomas tröttnade och cyklade hem. Jag och Emelie gick vidare, lite i affärer, promenerade i Stadsparken, förbi loppisen på Södra Esplanaden och drack en Combucha i Botan. 

På eftermiddagen körde vi ut till Järavallen, jag sprang bara 2 km medan Tomas och Emelie sprang drygt 4km. 

Gjorde lite övningar när jag kom i mål. 

Efter träningen blev det Barsebäcksstrand, där träffade vi Jenny och hennes mamma, Annie. Ganska kallt i vattnet men det var rent och fint. Glass och kaffe blev det på stranden. 

Handlade på Coop på vägen hem. Emelie fixade en god sallad med varm fetaost. 

Vi åt på balkongen, Erika kom också. 

Och hur tror ni vi avslutade kvällen? Vi såg de 3 sista avsnitten av 16 weeks of hell. Nu är man sugen på att träna och äta nyttigare. 

 Nu är det söndag och i morgon är det jobb. 

Vi gick upp ganska tidigt och var vid Vombsjön redan vid tiotiden på morgonen. Gick en promenad längs stranden och upp till Övedskloster. Där blev det fika innan vi begav oss tillbaka till stranden för lite sol och bad. 

Lämnade av Tomas och Emelie hos Oscar och Johanna medan jag körde hem och fixade lite ärenden. 

Hade tänkt springa men Emelie ville träna på gymmet. Vi körde en "Emeliespecialare" 4 x 7 min. 

Handlade mat på Fäladstorget som Emelie sedan förtjänstfullt lagade till. 

Imorgon är det jobb igen. Det känns helt ok. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela