Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Tisdag 28 juli

Publicerad 2020-07-28 22:05:59 i Allmänt,

Ingen sommarkänsla precis. Det regnade i morse. Men det klarnade upp och kvällen blev ändå ganska solig. 
Började även den här morgonen med ryggövningar. 
Efter jobbet cyklade jag ner till stan för att göra nycklar till lägenheten. Stället på Coop var stängt för semester. Kollade på nätet det skulle finnas ett ställe till på Fjelievägen och enligt sidan på nätet skulle det vara öppet. Cyklade dit, semesterstängt😞. Så inga nycklar!
Skulle hämta ett paket till Emelie på Fäladstorget. Skulle vara i mitt namn men på något sätt var detta missat så jag fick inte ut paketet. Ingen vidare utdelning på mina ärenden idag. 
Cyklade sedan till Mätaregränden och hjälpte Tomas att passa Belle. 
Till sist kom vi iväg till gymmet. Körde övningar md Tomas först. Sen sprang han på bandet. Jag körde Crosstrainer i en kvart. 
Hemma vid halv nio och nu skulle vi laga mat. 
Tänker att vi måste försöka äta upp allt vi har i kyl och skafferi. Det blev pasta och en sås på bönor/linser och krossade tomater, lök och paprika. Rivna morötter till. Vi försöker leva nyttigare.  Men det är svårt när sötsuget sätter in. 

(null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela