Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Skåne är fantastiskt

Publicerad 2020-06-27 17:21:08 i Allmänt,

Vi startade vid 10-tiden i morse. Fortfarande fint väder om än lite skyigt. 
Första stopp Bjärsjölagård, slottet var inte öppet. Vi gick en runda till kalkstensugnarna Adam och Eva och en runda i den lilla välskötta parken. 
Fikastopp på Thuleslund. Vidare mot Brösarps norra backar. Vi hittade en 5 km:s runda som till stor del gick i skuggan. När man gick över backarna hade man en fin utsikt över nejden. 
Vi hade ett kort stopp på Glimmebodagården. Vilket mysigt ställe och ett fantastiskt fint dass. 
Från Brösarp blev det Haväng och så mycket folk det var där. Det fina vädret, lördag och Covid-19 är nog orsaken. 
Men vi hittade en plats att parkera på.  På Havängs fina vandrarhem åt vi glass och drack kaffe. 
Vi badade ( och det var inte så kallt i vattnet) 
Chillade i solen en timme. 
Körde vidare mot Svaneholm men nu var kl ganska mycket och slottet var stängt. Men deras restaurang var öppen så det blev fin middag där istället för pizza på Fäladstorget. 
Den här fina dagen var vi tvungna att avsluta på Willys, det mesta här hemma var slut. 
Så nu har vi handlat. 
Chillar på balkongen en stund sen ska jag stryka tvätt och packa för morgondagen. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)





Kommentarer

Postat av: bulansliv.blogg.se

Publicerad 2020-06-28 02:53:30

Fina bilder 😘

Postat av: Anonym

Publicerad 2020-06-28 04:18:07

Fina bilder 😘

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela