Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Lördagskväll i Sjöatorp

Publicerad 2020-11-14 18:53:51 i Allmänt,

Har inte skrivit sedan i torsdags morse. Tiden rinner iväg bara. För att återgå till torsdagen. Hade beredskap men det var lugnt. 
Cyklade till Oscar och Johanna efter jobbet och vi passade Belle, jag och Tomas medan päronen tränade och handlade mat. 
Hade tänkt att träna sedan, hade kläder med men vi handlade på ICA Fäladstorget på vägen hem och ingen träning☹️. 
Fredag då, ok dag på jobbet, satte i mig en massa kakor som gjorde mig illamående 🤢. 
Kom iväg lite tidigare från jobbet och efter att ha packat det sista och tankat bilen började vi färden mot Sjöatorp. Framme vid sju. 
Erika och Lennart hade tillagat en god paj. 
Hade valt att sova i den övre våningssängen och nu kommer vi till något som jag inte trodde var möjligt. Jag kunde inte hiva mig upp, fick ta hjälp av sängbordet. Så jag gick inte på toaletten på hela natten, vågade inte försöka ta mig ner i mörkret. Och i kväll ska jag sova i underslafen. 
Gick upp halvåtta, efter frukosten räfsade jag löv, Tomas och Lennart åkte och hämtade släpvagnen. 
Det gick smidigt att lyfta på soffan. Vi drack kaffe innan vi begav oss till sopstationen. 
Efter att ha lämnat av soffan gick vi en runda i Alvesta, trist nog var Lions loppmarknad stängd. Köpte en adventsljusstake i en secondhandaffär. Det blev en tomte i en annan affär. 
Hittade en geocache med hjälp av en annan cachare. Det blev den enda idag. Planen var att jag skulle ta flera. 
Erika och Lennart bjöd på lunch på Café S:t Clair, ett mysigt ställe på Storgatan i Alvesta. 
Åkte hem och lämnade av Erika och Lennart som ville vila en stund. Vi åkte till Växjö, shoppade loss lite, fikade på Askelyckan. 
Sen körde vi hem. Fick en video från Oscar och Johanna, lilla Belle tog sina första steg❤️. 
Läste i Må Bra att det var bra med 2 glas Champagne i veckan. Så jag köpte en flaska Prosecco och  ikväll har vi firat Emelie som fyller år i morgon. 
(null)
Fika på Askelyckan 
(null)
Sjöatorp 
(null)
Café St Clair
(null)
Ska man tro på det här?
(null)
Morgon bild
(null)
God kvällsmåltid väntade oss vid framkomsten. 
(null)
Prosecco 





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela