Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Så sorgset

Publicerad 2020-11-17 14:58:28 i Allmänt,

Min yngsta bror är död. Han blev 57 år. Han har missbrukat störrre delen av sitt liv. Min syster ringde och berättade att han avled i går. Man misstänker i alla fall inget brott. Förhoppningsvis avled han i sömnen. Hans kropp har under en längre tid varit i mycket dåligt skick. Det är inte så länge sedan jag pratade med honom. Han hade ringt mig på messenger, han hade inte mitt telefonnummer. När han sen fick det sa han:"Du ska inte tro att jag kommer att ringa dig varje dag bara för det". 
Han ringde inte, men jag är glad att jag hann prata med honom. Det var flera år sedan sist. 
Jag skulle nog inte ha känt igen honom, det var 30 år sedan jag såg honom. 
Han har två fina döttrar, han hade ett så fint hus i Särna. Han var en duktig snickare. Men drogerna styrde över hans liv. Och vi visste vi andra att de skulle ta hans liv om inte ett under skulle ske. 
För mig är han ändå den lillebror som dök upp på alla kort när jag hade fått min äldsta dotter.  Det fanns också ett tag då vi hade en viss kontakt. Han fick många möjligheter att börja ett nytt liv och komma ifrån drogerna men de var starkare än honom. Peter vila i frid. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela