Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Påskafton 2021

Publicerad 2021-04-03 23:18:45 i Allmänt,

Då var påskafton över. Började morgonen med att färdigställa smörgåstårtan. Åkte och handlade på Willys. Satt en stund på balkongen men det vara bara solen som värmde. Lyckades slumra till. 
Gästerna kom kl fem. Tomas hämtade Emma lite tidigare. Vi spelade färdigt vårt Yatzyparti från förra gången hon var hos oss. Hon visade också lite trollkonster som hon och hennes kompis Anna tränat på. 
Erika och Lennart, Johanna, Oscar och Belle och Niclas kom. 
Smörgåstårtan smakade bra men efter att Tomas sett programmet om hur havet skövlas så vill han inte äta fisk. Tycker att det är jobbigt. Vad ska man äta? Budskapet om hönsens svåra situation i många fall och att de har fått betala ett högt pris för vårt äggätande i påsk. Det är synd om korna. Jag håller med. Kalvarna tas ifrån korna med detsamma. Vi behöver inte mjölk. 
Får börja med havremjölk. Bregott får ersättas med något annat. 
Fast vi har en massa sill att äta upp först......

(null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela