Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Lördagskväll 28 augusti

Publicerad 2021-08-28 22:20:29 i Allmänt,

Klockan är tio och vi har precis kommit hem. Det har varit en trevlig dag. 
Vi började dagen med att Tomas åkte till Erika med alla de böcker vi hämtade hos Niclas igår. De gick igenom alla. Hon tog en del. Han tog flera som han tänker ge till någon på jobbet. 
Sen åkte vi med resterande böcker till Erikshjälpen. Åt lunch med Oscar på Mätaregränden. Tomas och jag åkte sedan och tränade på Actic. Jag körde först styrketräning sedan 30 minuter Crosstrainer. 
Vi åkte tillbaka till Oscar, där Oscar och Emelie gjort ett jättefint jobb. Belle och Johanna kom hem lite senare på eftermiddagen. Tomas åkte och hämtade Erika och Lennart. Det blev en trevlig kväll. De hade tänkt ha kräftskiva med vänner men sjukdom i båda familjerna gjorde att de inte kunde komma. Så då fick vi komma🙂. 
Fredag:
Vad gjorde vi då? Vi tog det lugnt på morgonen. Åkte till Nova där Emelie handlade present till Johanna som fyllde år. Vi handlade på Willys. Mötte Oscar när vi körde från Mätaregränden och bestämde oss för att handla takeaway på Delphi pizzeria ochäta tillsammans med honom. Vi satt sedan ute i solen på altanen och åt. 
Gick och hämtade Belle och det fina vädret var nu bortblåst. Mörka moln tornade upp sig. 
På vägen hem duggregnade det till och från. 
Tomas och jag körde sedan till Kävlinge och hjälpte Niclas med att flytta lådor upp till vinden. Lugn kväll härhemma med Emelie som stannat kvar och jobbat medan vi var iväg. 
Nu ska vi snart sova. 
Den här boken tog jag ut en av boklådorna. Behövde bara byta batterier. 
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela