Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Tisdag 24 augusti

Publicerad 2021-08-24 21:36:38 i Allmänt,

För att börja med igår:
Tränade på Actic. Jag och Emelie åkte sedan till Landskrona. Innan tandläkarbesöket gick vi  en runda och tittade på koloniträdgårdarna vid Citadellet. Jag satt i solen och väntade medan Emelie var hos tandläkaren. 
Handlade på ICA Fäladstorget på vägen hem. 
Tomas och jag var ute en lång stund med den söta Belle. 
Sen körde jag hem, lagade mat som Tomas kom lagom hem till efter att ha besökt gymmet. 
Idag då? Jag sprang en runda på morgonen innan jag cyklade upp till Mätaregränden. Sen gick Emelie och jag ner till stan, åt lunch på Patisseriet. 
Vi gick runt lite på stan. Emelie letade en skomakare som kunde fixa hennes italienska sandaler. Till sist hittade vi en mycket trevlig skomakare på Södra Esplanaden. 
Vi tog bussen hem sen. Och bilen sen till Mätaregränden. Var ute en stund med Belle innan jag åkte till Skrylle för att orientera med Anki. Vi hade ett underbart väder. 
Ätit mackor och druckit chokladmjölk med flera mackor. 
Ska snart sova nu😴

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela