Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Måndagskväll och ingen rolig sådan.

Publicerad 2021-07-12 18:48:50 i Allmänt,

Vi kom fram i Lund på utsatt tid i lördags. Resan hem gick snabbt, både Ruben och Emma sov en hel del på hemvägen. Tomas o h jag åkte ut till Skrylle, jag sprang 5 km. Skönt att träna 🏋️‍♀️. Har inte blivit någon träning på hela Norrlandsresan. 
Träffade Emelie och Jenny ute på Nova. Vi åkte hem hit, jag fixade mat. Vi såg på en norsk serie "Exit". Erika var här också. Vi var inte helt eniga vad vi tyckte om serien. 
Jag började få lite ont i en tand på kvällen. På söndag kändes det lite bättre. Vi åkte till Landskrona tillsammans med Oscar, Johanna, Belle och Emelie. Vi åt lunch på en strandrestaurang och gick sedan till LillOlas strand. 
Nu hade jag fått riktigt ont i min tand och kinden började likna en hamsters. 
Emelie pratade med Jenny som fixade ett recept på antibiotika som vi hämtade ut på ett apotek i Landskrona. Vi åt hos Oscar och Johanna. Såg på EM-finalen England och Italien som gick till förlängning och straffar. Vi såg slutet här hemma. 
Fick en akuttid hos en tandläkare nere på stan. Hon borrade upp tanden. Det visade sig att den var död. Det gjorde så ont när hon la bedövningen och även nu efteråt gör det ont. Käkar smärtstillande och antibiotika. På torsdag ska den rensas och så småningom rotfyllas. Vi hade den söta Belle med oss. Gick ner med vagnen, hon sov i en dryg timme. Vi tog bussen hem. 
Nu har jag legat i soffan och tyckt synd om mig själv en stund. 
(null)
Belle och Emelie i stadsparken. 
(null)
Så här ser jag ut och ont gör det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela