Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Tisdag 22 juni

Publicerad 2021-06-22 21:14:22 i Allmänt,

Klockan är snart nio. Vad har då den här dagen tagit vägen? Började morgonen med att stryka tvätten. Hann inte göra så mycket mer. Stack ut och sprang sen "Akademilen extended". Lyckades göra 40 armhävningar efteråt. Men ingen annan styrketräning som jag egentligen hade tänkt. 
Körde ut till Nova där jag hade stämt träff med Julia och Emma. Vi gick runt lite, handlade nya skor till Julia, cykelbyxor till Emma. En ny sommarduk på Hemtex, och två nya stora muggar. 
Vi åt på Graffiti, jag och Emma åt. Julia ville inget ha. På hemvägen åkte vi till Erikshjälpen där vi inhandlade en skateboard. 
Den använde Julia och Emma när vi gick för att hämta Belle på dagis. 
Belle blev också förtjust i den och fick provåka. Det tog en timme för oss att ta oss hem från dagiset. 
Chillade en stund inne innan vi gick ner till bassängen som ligger i Borgarparken. Där lekte Julia och Emma med Belle innan Tomas dök upp och vi gick hemåt. Chill och lite mat innan vi åkte till Billebjer, där det blev premiärbad för Belle. Beställde pizza på Portofino som vi hämtade på vägen hem. 
Ni har vi ätit och druckit kaffe. Julia och Emma ska sova över och jag ska snart fixa med det. 
En mycket social dag är snart slut. 
(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela