Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Söndagsmorgon

Publicerad 2021-03-07 07:51:42 i Allmänt,

Vaknade strax innan sju. Sitter och ser något relationsprogram, " Tillsammans med Strömstedts har aldrig sett det tidigare. Ändå lite intressant. 
För att berätta om gårdagen. Oscar ringde och frågade om vi ville passa Belle. Det vill vi förstås alltid. Kruxet igår vara att vi skulle träffa Niclas och barnen. Julia och Emma skulle få sin tredje TBE- vaccination. 
Så vi gick ner med Belle i vagnen. På Stortorget träffade vi Karro och Sanna. 
Tomas, Belle och Niclas umgicks med Karro medan jag, Julia och Emma stod länge i vaccinationskön. 
Fikade på Espressohouse med Emma. Julia åkte hem med Niclas. 
Vi gick tillbaka till Margaretavägen. Belle skulle sen med föräldrarna till Sjöbo. 
Emma följde med oss till Skrylle, där vi tränade orientering. Det hann bli nästan helt mörkt innan vi var tillbaka vid Skryllegården. Men jag tror att jag ändå har mer hum om det nu. 
Utfodrade Emma på MacDonald’s, enligt hennes önskemål. 
Vi lagade till vegetariskt pytt när vi kom hem. Slöade sedan framför TV:n. Niclas hämtade sedan Emma. 
Inga planer för dagen mer än att vi ska hämta Jeanette på Sturup. 
(null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela