Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Vilken morgon!

Publicerad 2021-03-15 09:31:19 i Allmänt,

Lämnade av Jeanette vid tåget 07:15. 
Alltid tufft när ens barn reser iväg. 
Hon kommer hem i maj igen. Sedan åkte jag och lämnade bilen på verkstad ute på Gunnesbo. Cyklade hem och hamnade som vanligt ända nere vid Kung Oscars bro. Man får väl se det som bonus. Jag fick lite extra motion. Vet inte hur det blir med motion idag. 
Nu närmast ska jag cykla ner till Specsavers. 
Det regnar ☔️. Sedan måste jag väl ut och hämta bilen. Jag blir trött....
Ska försöka beta av lite andra tråkiga 
"måsten" också så dagen blir fullständigt tråkig. 
Tror jag ska fördjupa mig i Buddismen. Buddha säger ju att livet är ett enda långt lidande. Är det verkligen så? Tycker det är bättre att tänka att det kanske inte finns ett bara lyckligt liv men det kan bestå av många lyckliga stunder. Och till stor del är det jag själv som bestämmer, bli herre över sina tankar. Låter lätt,  är så svårt. 
Nej nog om livet tror jag ska börja med att betala in min restskatt på 12700kr. Nu när dagen på något sätt ändå är lite "förstörd". 
Har också, tror jag, bestämt ett datum då jag går i pension. Sista mars nästa år. Ett år kvar att jobba.. eller borde jag sluta tidigare?
(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela