Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Söndagskväll och lite ångest

Publicerad 2021-05-16 19:33:47 i Allmänt,

En arbetsvecka väntar. Man vänjer sig snabbt vid att vara ledig. 
Får berätta lite om gårdagen. Jag och Jeanette åkte till Erikshjälpen, Jeanette fyndade en del saker, jag köpte en löpare och en sjalett till Belle. 
Jag drabbades av migrän och fick gå och lägga mig en stund. Jeanette gick ner till stan.  
Efter att ha vilat kände jag mig återställd, vi åkte till Oscar som var hemma med Belle som nu var mycket bättre. 
Jag och Jeanette handlade mat till att grilla, Niclas kom med Emma och hennes kompis. 
Vi grillade och hade en trevlig kväll. 
Åkte hem, Erika tittade in en stund. 
Vi hade bestämt att vi skulle vandra, jag och Jeanette idag. Vi kom iväg tidigt och vi kom inte ut ur garaget. Dörren hade låst sig i ett läge och gick inte att rubba. Vi ringde efter Tomas, när vi såg var felet fanns så kunde vi med hans hjälp öppna dörren. 
Vi åkte till Alunbruket och började vår vandring där. Vi hade varit oroliga för vädret. Men förutom några få droppar hade vi fint väder med sol och moln omvartannat. 
Det var fantastiskt vackert, fortfarande massor av vitsippor, trädens skira grönska. 
Avslutade turen med att fika på Alunbrukets kaffestuga. Vi satt i solen och njöt. 
När vi kom hem satt vi på balkongen en stund innan vi satte igång med kvällens behandla måltid. 
Här kommer bilder:
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela