Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

12 november

Publicerad 2021-11-12 14:33:36 i Allmänt,

Då har en ledig vecka gått snabbt igen. Kollade precis kalendern, jag har 18 dagar kvar att jobba i år. Sen har jag 1 dag i januari nästa år som jag vet om. Kommer att vara kvar på timmar sen. Så får vi se hur mycket eller lite jobb det blir. 
Tänker att ett av mina problem är att jag vaknar för tidigt. Men kanske lika bra så länge jag jobbar halvtid, mindre problem att gå upp de veckor jag jobbar. Jag måste också skaffa flera intressen. Klart att jag kan träna mera, vandra mera men jag måste ha något annat. 
Jag har tänkt att jag måste lära mig yoga. Eftersom "alla" tycker att det är fantastiskt. 
Jag måste baka mer. Laga mer mat. 
Idag gick jag upp vid sex. Bäddade rent i sängarna, cyklade till gymmet där jag körde mitt styrketräningspass och Crosstrainer 30 minuter med ljudboken i öronen. 
Åkte sedan till Nova, skulle köpa impregneringstvättmedel, en kontroll till TV:n i gästlägenheten. Åkte sedan till Willys och handlade mat. Snabbt in på Lidl på vägen hem sen. Sen har jag pratat med Emelie, ätit lite men mest chillat i soffan. 
Klockan är halv tre och jag är ganska uttråkad. Men varför kan jag inte slappna av? 
Nu sitter jag och kollar löparövningar. 
Tror att jag kommer att bli en vältränad 💪 pensionär. 
(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela