Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Torsdagsmorgon 18 november

Publicerad 2021-11-18 06:19:53 i Allmänt,

Sitter i soffan, laddar för dagen. 
Hann eller snarare glömde skriva igår 
En ganska vanlig dag, men man fick ännu ett bevis på att nu är man avpolletterad på jobbet. Hade fått en beredskap som tredje man igår. Såg sedan på tavlan att jag inte stod med. Ingen hade informerat mig. Vet inte varför jag var bortplockad men jag fick veta att ersättningen fick jag behålla. Det rör sig kanske om 20kr i timmen en vardagsnatt eller mindre. Först tänkte jag inte så mycket på det men sen tänkte jag att jag vill inte ha några pengar. Jag hade velat bli informerad. Inte läsa på tavlan, man planerar sitt liv när man vet att man har beredskap. Kände en stor frustration när jag gick hem. Tog mig ut i ösregnet på en joggingtur. Det hjälper alltid. 
Resten av kvällen tillbringade vi på Mätaregränden. 
Nu en ny dag med nya möjligheter. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela