Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Lördagsmorgon 16 oktober

Publicerad 2021-10-16 07:51:19 i Allmänt,

Sitter i mörkret. De andra sover. Lite snarkningar här och var. 
För att börja med igår. Det var riktigt dåligt väder. Vi hade ju bestämt att vi skulle simma så stax innan tio begav vi oss ut. Då var det fortfarande ganska milt med lite lätt duggregn. Fin simhall och få människor gjorde det till en avslappnande stund. Mysig bastu med ett fönster som blickade ut mot simhallen. 
Handlade mat och dryck på hemvägen. 
Chillade hemma en stund innan vi gav oss ut på en shoppingrunda i det nu bistra vädret 4 grader och regn som senare skulle övergå i blötsnö. 
Ingen joggingrunda idag. Eftersom det var champagnens dag i går så blev det lite bubbel med Oliver och fetaost först. 
Sen en riktigt god fisksoppa gjord på Keldas skärgårdssoppa, grädde, lax, dill och salladslök. Här är begränsade möjligheter att laga mat. Ett gott tranbärsbröd till. 
Vi tittade på Skavlan och lite annat och la oss vid elvatiden. Har nog sovit lite bättre inatt, var väl trött efter förra nattens dåliga sömn. 
Idag ska vi vandra. Vädret ska vara bra. Tror att jag ska gå och handla bröd till mina trötta rumskompisar. 
(null)
Snöblandat regn 
(null)
Dagens väder
(null)
Paradisbadet

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela