Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Onsdagskväll 13 oktober

Publicerad 2021-10-13 19:31:44 i Allmänt,

Skrev ett långt inlägg i morse. Men…sen hängde sig telefonen och hela inlägget raderades. 
Då får jag väl börja om. Börjar med det största av allt. Vi har blivit farmor och farfar igen. Oscar och Johanna fick en liten dotter i natt. Barn och föräldrar mår bra. 
Då berättar vi om gårdagen. Först gick vi en runda på morgonen, jag och GunMarie. 
Sen softade vi här hemma innan vi gav oss ut på en ny stadsrunda. 
Vi lyssnade sen på en ljudbok, efter att ha sett " Malou efter tio", där vi såg ett intressant inslag om en kvinna som blev änka vid 33. Hon hade skrivit en bok och vi kände att vi ville veta hur hon klarade sorgen och även det att hon skaffade ett barn sedan hennes man dött. 
När Jeanette kom hem sprang vi en mkt kort runda och gjorde lite styrkeövningar när vi kom hem. 
Sen skulle vi ut och äta, det var inte helt lätt att hitta en restaurang som inte var fullsatt. 
Det blev till sist Bishops Arms. Fish and chips och en god öl. Vad kan man mer begära?
Idag gick vi upp vid sjutiden. Efter frukost hade vi bestämt att gå en runda. Det tog en stund innan vi hittade var man gick upp. Vi gick delvis på Höga Kustenleden. Vi gick upp till Varvsberget, en fantastisk utsikt. Vi drack vårt kaffe med den fantastiska utsikten framför oss. Vi gick sedan vidare rundan runt Hörnsjön. Vi hade så fint väder, blå himmel och sol. Tillbaka till stan fikade vi på Espressohouse. Hemma igen drack vi kaffe och lyssnade på " Tills döden skiljer oss åt" av Karin Hägglund. 
Även idag blev det en kort löprunda och lite övningar efteråt. 
Idag hade vi bokat bord på Mamma Mia. Vi gick dit lite tidigare. Drack en prosecco i baren innan vi fick vårt bord. Jag åt en pasta och en drack en god öl. Jättetrevlig restaurang. 
Kaffe härhemma sen. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela