Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

4:e September

Publicerad 2021-09-04 10:44:34 i Allmänt,

Tiden går så fort. Det är alltså livet som bara rusar på. Har inte skrivit sedan den  1 september. Vet knappt vad jag har gjort heller. 
Torsdag:
Vi började dagen med att åka ut till Nova och handla resterande presenter till de vi skulle fira i går. Sedan åkte vi till stadsparken där vi skulle äta lunch, det var fullsatt, men vi kunde handla maten som takeaway. God vegetarisk risotto som vi åt sittande på en bänk i solen i parken. 
Sen åkte vi till Kävlinge och hämtade Julia och Emma. Vi åkte ner till Barsebäckshamn där vi trodde  att vi kunde köpa glass. Men det var förstås inte öppet. Vi gick en runda i hamnen och sedan lite på Skåneleden. Åkte sedan till McDonalds där vi köpte glass. Den smakade ju så där. 
Till Fäladstorget sen där Tomas anslöt, jag delade pizza med Emma. Emelie delade Kebabtallrik med Julia. 
Tomas körde sedan flickorna hem, jag och Emelie gick hem. 
Fredag:
Johanna lämnade Belle kl åtta, Tomas och jag gick en lång runda på backarna med henne, det tyckte hon var jätteroligt. Medan Belle sov middag passade jag och Emelie på att sitta ute i solen en stund och äta lunchen som Emelie fixat. 
Belle stannade kvar hela dagen. Tomas och Emelie åkte och hämtade tårta och smörgåstårta på Coop. Jag och Belle stannade ute på gården. 
Det blev en trevlig kväll. När gästerna gått hem såg vi lite på en TVserie om ett mystiskt hälsohem. 
Och idag har vi först passat den söta Belle medan Oscar fixade till sig. 
Efter att de åkt iväg åt vi gårdagens rester ute på altanen i ganska kyligt väder, solen tittade fram ibland. 
Nu är vi på väg mot Bosjökloster där vi ska gå en runda. 
(null)

(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela