Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Fredagsmorgon 17 september

Publicerad 2021-09-17 07:29:48 i Allmänt,

Klockan är strax efter sju på morgonen. Ligger under en filt på soffan ser på TV4 Nyhetsmorgon. Har ätit frukost, ska planera dagen. På agendan står att bädda rent i sängarna. Kanske röja lite härhemma. Träna, helst löpning. Handla mat, planera vad vi  ska äta. Ganska tråkig dag, eller den blir förstås vad jag gör den till. Lyssnar jag på min ljudbok när jag städar så blir det lite roligare. Och när man springer så kan man ta in naturen runt omkring sig. 
Det var ju den här veckan jag skulle vandra med Gerd. Hade flera planer på att vandra själv men nu blev det inte så. Jag måste komma över den tröskeln, men vet inte hur. Man påverkas så mycket av den otrygghet som råder i samhället. Vi får väl se, jag får väl jobba på det. 
Har räknat ut att jag har ung 40 dagar kvar att jobba innan jag slutar den 31 december. Det är med så blandade känslor när jag tänker på det.  En del av mig vill vara kvar, den andra delen är smått rädd för jobbet som har förändrats ganska mycket och inte många av de gamla arbetskamraterna finns kvar. 
En fredag och en helg ligger framför mig, hoppas att den blir bra, ska göra mitt bästa och försöka låta bli att gnälla. 
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela