Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Jobb i morgon

Publicerad 2021-09-05 22:29:17 i Allmänt,

Har varit ledig så länge….  
Det har varit en bra dag idag. Vi tog det mycket lugnt på morgonen såg färdigt "9 perfect strangers" som slutade mitt i allt ihopa. Blir väl säsong 2 då. Jag ska lyssna på boken när jag lyssnat klart på min nuvarande. 
Sen åkte vi till Barsebäckshamn, vi gick upp till Barsebäcksstrand där vi fikade, satt i solen och njöt en stund innan vi begav oss tillbaka. Vi satt i solen på piren, Tomas badade. 
Handlade på Willys i Lödde på vägen hem, vi chillade en stund på balkongen innan vi lagade kvällens mat. Vegansk potatisgratäng, jag och Emelie åt torsk, Tomas vegburgare. 
Ikväll kände jag av den första ångestklumpen, Emelie flyttar till Oscar och Johanna igen. Hon ska bo där tills hon åker till Stockholm för att sedan åka till Singapore. Vi körde henne till Mätaregränden sen tränade Tomas och jag på Actics 24/7gym, så mycket folk. Jag körde Crosstrainer i 45 minuter. 
Hemma sen har jag fixat med tvätten och lyssnat igenom lite på den nätbaserade utbildningen på vårt nya angiolab. Känner mig ringrostig så det kändes bra att friska upp minnet. Dock orkade jag bara ta mig igenom två av momenten. 
Snart dax att sova. 
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela