Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Jobbat i två dagar nu…,

Publicerad 2021-09-07 20:41:34 i Allmänt,

Man märker meddetsamma att man inte orkar lika mycket när man jobbar. 
Jag har kört mitt korta pass både igår och idag på morgonen. Det är tufft, man är trött, inte förrän man har duschat och druckit kaffe vaknar man till. Klockan ringer 5:25, vilket är okristligt tidigt. Men samtidigt hinner man en del innan man går till jobbet. 
Vad gjorde vi igår då? Efter jobbet cyklade jag upp till Mätaregränden. Var ute med Belle en stund, tillsammans med Emelie och Tomas. 
Sen cyklade Tomas, jag och Oscar till Actic och var med på Suzans spinningpass. Premiär för Tomas. Lugn kväll härhemma sen. 
Även idag cyklade jag upp till Mätaregränden direkt efter jobbet. Flexade ut lite tidigare eftersom jag fick ett " nödrop" från Oscar, han är sjuk och Belle som är lite snorig och inte får vara på dagis. 
Jag, Emelie och Belle gick ut en runda, först till bassängen som nu var "tömd" på vatten. Det hindrade inte Belle som glatt sprang omkring. 
Vi fortsatte sedan till Fäladstorget där vi handlade mat till kvällen. Tomas mötte upp sen. 
Enkel mat med potatissallad vegansk och vanlig, sallad och hamburgare, vanliga och veganska. 
Sen cyklade vi hem Tomas och jag, trötta…
Ingen träning idag förutom lite på morgonen då. 
Snart dax att sova…
(null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela