Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Onsdag 22 september höstdagjämning

Publicerad 2021-09-22 21:13:49 i Allmänt,

Från och med nu blir dagarna kortare. Den här dagen har varit om möjligt ännu jobbigare än igår. Vi skulle ha kick off på Gerdahallen i eftermiddag, men vi hade flera patienter så vi var 3 stycken som stannade kvar och jobbade. Det blev lite turbulent men jag tyckte samtidigt att det var roligt. Det är skoj när man känner att man gör nytta. 
Efter jobbet cyklade jag upp till Mätaregränden och Tomas och jag gick ut med Belle en lång stund. Hon var helt förtjusande  när vi var ute, trots att hon var jättearg när vi skulle ta på henne kläder. 
Lagade mat när jag kom hem, såg Rapport och sedan ett avsnitt av Modern Love. 
Nu är jag så trött, har duschat och ska stupa i säng. 
(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela